Показать сообщение отдельно
Старый 09.08.2006, 08:01   #7
Новичок
 
Аватар для SP-sama(^^)
 
Регистрация: 09.07.2006
Адрес: Массква
Сообщений: 56
Репутация: 4 [+/-]
Итак, СП как обычно не с пустыми руками, а с вкусненьким материалом для всех посетителей темы.
Фаны второй игры серии, ловите супер-мега-плюшку: мегараритетный перевод японского интервью разработчиков о создании игры!
Hifumi Kawano (Director) - Should the game system come first,
or should the material come first? This is the first vital
question faced by a game designer. Many current games place
the system first, and then the material is superimposed as an
extra little flavor. Clock Tower is designed so that the
material comes first. All systems were designed to address the
question of how best to express horror. This resulted in some
rather ruthless work, but frankly, if you were being chased by
an immortal killing machine in real life your survival wouldn't
be much better anyway. If you manage to finish the game without
getting killed even once, consider yourself capable of survival
even with Jason tracking you down.
Also, the high ranking endings in this story are not
necessarily the best endings Especially the "A" rank endings,
which are so opportunistic that we call them the "Hollywood"
version. Players' opinions will no doubt vary on whether these
endings are appropriate for this story. If you don't like the
"A" rank ending, find another ending you like. Then again for
Jennifer's sake, you might want to see a completely happy
ending... at least once.
Masaki Higuchi (Main Programmer) - Kudos to the staff, and
thanks to the players who brought this software. Try using
lots of different patterns to finish this game. We've secretly
included all sorts of weird fun stuff.
Yoichiro Shimazaki (Visual Director) - A more realistic image
was sought by using lots if animation and full 3D polygons to
portray murders in normal and surreal settings. We're counting
on your perseverance to see every single image and every
movement of Jennifer and the other characters.
Kaori Takazoe & Hiroshi Niikura (Sound Composers) - As with
the best horror stories, our sound theme was "Noise and
Silence." The terror or silence, the terror of sound, sounds
that aren't there when they should be, sounds that occur in
impossible places... the sound production for this game
involved a lot of variations on the "noise and silence"
theme. If the player gets even a small taste of "The terror
of sound," the sound staff couldn't be more pleased.


Цитата:
Я во все СТ играла, правда, больше всего времени ушло именно на вкусную вторую.
Молодца!
Цитата:
Ghost Head и дальше - такая дрянь, что тошно.
Нууу, по страшности они, конечно, проигрывают, но по своему тоже хорошие. Например, вы думали, что в Silent Hill сюжет замороченный? ЛОЛ, как бы не так - с СХ все уже давно на всех форумах по косточкам разобрали, а по Clock Tower Ghost Head мы на форумах до сих пор, даже спустя почти 10 лет после выхода игры над определенными моментами все голову ломаем (^^) Отсюда остается лишь в ужасе преставлять, как закрутили сюжет разработчики Ghost Head - интересно, они хоть сами поняли, ЧТО они создали...?
Цитата:
Кому надо - зайдут по ссылке, а вот другим людям такой нехилый оверпостинг затрудняет общение.
*заговорщецким тоном* чур, если кто в теме начнет спрашивать, например, чем CT на SNES отличается от CT на PSX, или что-то подобное, валим все на GabbeR'а за удаление информативных постов ~__^
Цитата:
По сабжу - играл только в первую и третью часть. Первая весьма впечатлила (люблю я квесты), а вот третья как-то не очень понравилась - в сравнении с Fatal Frame или тем же SH, она очень вяло выглядит.
А как насчет Haunting Ground?
__________________
Не бойся сказать миру "Ня"! ^_^
[Clock Tower Fan team]
[Forbidden SIREN Fan Team]
[Suikoden series Fan Team]
[Disgaea Prinnies Squad]
[The Great doG Mira Fanatix]
[GANTZ squad]
[GameFAQs Contributors Team]
SP-sama(^^) вне форума  
Ответить с цитированием